CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...

Wednesday, May 5, 2010

lega sebab dah lepas seksa...hehe

Selamat Hari Guru...kepada semua guru2..jasamu tetap ku kenang hingga akhir hayat...itu lah kata2 yang selalu kita dengar bila tiba menyambut hari yang istimewa ini....kerana jasa guru pada kita memang tak ternilai....
Tahun ni sambutan hari guru begitu istimewa sekali rasanya kerana setelah sekian lama meninggalkan alam persekolahan aku buat pertama kalinya telah meraikannya dengan meriah bersama guru2 dan anak2 murid disekolah rendah dimana aku pernah belajar dulu dan kini anak ku juga bersekolah disana...memang tidak disangka aku dan beberapa teman dapat melibatkan diri...kerana aku adalah salah seorang AJK PIBG.
Bila pihak sekolah bertanya samada PIBG ingin turut serta aku terfikir alangkah bagusnya kalau aku dan teman2 yamg lain dapat mengambil bahagian tetapi apakah persembahan yang bakal dihidangkan kepada gugu2 dan murid2 sekolah itu. Entah mcm mana aku terfikir utk membuat sketsa berkisar dari pengalaman semua guru yang baru mendapat tempat utk mengajar...pasti ia nya menarik jika dapat dilakon semula utk tontotan warga sekolah itu...akhirnya aku telah membuat skrip pendek dan sebuah sajak...aku telah memberikan idea ini pada salah seorang AJK juga teman sekampung...tanpa ku duga dia bersetuju dan memberi sokongan...oleh kerana kesuntukan masa kami cuma dapat berlatih 2 kali sahaja sebelum persembahan...aku telah memilih anak ku dan anak seorang teman serta salah seorang AJK berlakon utk drama pendek ku itu...alhamdulillah anak ku telah berjaya menghafal skrip dan sajak dengan begitu cepat sekali...terima kasih syg...Pada malam terkahir latihan kawan ku meminta aku membaca sebuah puisi walaupun pada awalnya aku menolak..tapi akhirnya terpaksa beralah juga kerana demi memberikan sokongan....
Semalam sempena sambutan hari guru kami telah menunjukan bakat masing...hahaha...bila lagi nak tunjuk bakat terpendam..huhu...tibalah giliran kami AJK PIBG membuat persembahan...semuanya berjalan dgn baik..aku berdebar2 menunggu giliran..Tuhan je yg tau mcm mana berdebarnya jantung ku ini...mcm nak jatuh..kah2..ingat senang ke nak naik pentas tu..selami ketawakan org je..huhu....setelah selesai anak ku membaca saja..maka sampailah giliran mamanye pulak..mula2 memang ok je..tah mcm mana tiba2..tangan ku menggigil mcm org kesejukan..tapi aku terus kontrol cun...hehe..makain lama makin menggeletar....aduh...malunya aku...mana nak sorok tangan...tapi akhirnya aku teruskan juga bacaan puisi dengan jayanye....ini lah pengalaman yang paling berharga yang aku rasa pernah aku buat utk gugu2 dan warga nye....tapi guru telah memberi pujian dan tahniah atas persembahan kami dan berharap kami akan terus memberi sikongan dimasa yang akan datang...apa2 pun selamat hari guru...

1 comment:

  1. salam saljuqaseh,

    wah bestnye joint aktiviti hari guru, tahniah kak semoga usaha murni tu akan berkekalan hingga tahun2 hadapan.

    Sampai menggigil tangan ye kak... Hebatttt

    ReplyDelete