CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...
There was an error in this gadget

Thursday, October 21, 2010

MAHAL NYA..WADUH...

Hari ni perut lapar lah sangat...sejak 2 menjak ni akak lalu je makan tak kira lah mlm ke siang...tak tau..mcm manalah nak kurus...

Kebetulan akak ternampak ada kedai makan baru akak..akak pun ajak lah sorang kawan makan kat sana...kedai boleh tahan..tapi lauk tak ada pilihan...akhirnya akak ambik lah ikan sadin gorang tak bercili,sayur kobis dan telur dadar dan teh o ais...masa makan tu akak ngan kawan bercerita lah kalau lah buka kedai makan mesti best juga...kawan akak kata akak masak sodap gak..hehe...memang teringin nak buka kedai makan tapi entah bila agaknya...kalau nak niaga ni tak boleh sorang2 kena ada pembantu..mana lah larat ssemuanya nak buat sorang...

Apa yg akak nak citer ni tentang harga makanan yg akak makan..bukan berkira pasal makan ni..tapi akak rasa melampau sgt...berpada2lah kan..mentang2 belanjawan baru2 ni byk manafaat tapi lebih pd org kerajaan je la...huhu...bila kira je..kawan akak kena rm7.oo dan akak pulak kena rm6.00...aduhhh...tapi akak senyap je lah..cuma kawan akak tya ikan berapa hengget seekor...? Dia jawab antara rm3.50 ke rm4.oo...rasanya ni lah kami pertama dan terakhir kami pegi kedai tu..ingat nak bagi sokongan sebab nak majukan org melayu..tapi hampeh...rasanya kalau kita niaganya niat nak bersedekah dan mencari rezeki insyaAllah ada je untung...lebih2 lagi kita dpt ramai pelanggan..ni tak..belum apa2 kira untung dulu...itu lah sifat yg ada pada kita....cubalah renung2kan...selamat beramal...


Wednesday, October 20, 2010

apa erti sebuah pengorbanan

assalamualaikum...
Selalu kita dengar tentang pengorbanan...tidak kira lah samada pengorbanan ibu pada anak,anak pada mak,isteri pada suami...macam2 la lagi...apa2pun maknanya sama je...

Kalau nk dikira bab pengorbanan ni rasanya sejak akak tau lah...dah byk lah yang dikorbankan. Sampai dah tak larat lagi..tapi sampai sekarang ni pun masih lagi bekorban dan bekorban...cuma belum dikorbankan je lagi..hehehe...

Mungkin dah ditakdirkan dilahir kan kedunia ini utk bekorban demi kebahgiaan org lain...kebahgiaan sendiri tu tak tau lah no berapa...walau apa pun akak tak minta dibalas atau pun membanggakan diri cuma itulah kehidupan akak dari dulu hingga lah sekarang dan mungkin untuk selama nya...akak tetap redha dan semuga ianya akan menjadi satu kebahgiaan bagi akak didunia dan diakhirat kelak...jadi pada kawan2 yang dh byk bekorban tu jangan lah kesal kerana setiap inci pengorbanan atau apa saja yg kita lakukan sudah pasti akan mendapat kenikmatan disuatu hari kelak....selamat beramal...cayok2


Monday, October 18, 2010

2010 hampir meninggalkan dgn berbagai peristiwa

Kini 2010 sepuluh hampir meninggalkan kita dengan berbagai peristiwa dan kenangan...sudah pasti sukar utk kita lupakan apa yang telah kita lalui sepanjang tahun ini....dari awal hingga ke hampir kepenghujung nya...ada saja peristiwa yang berlaku sama da suka atau pun duka...

Sebagai pelakon dipentas dunia ini..kita tidak terlepas dari ujian dan dugaan...rasanya 2010 ini terlalu byk dugaan yang terpaksa aku tempuhi...tetapi aku tidak pernah kesal walau seberat manapun dugaannya aku tetap redha kerana setiap apa yg berlaku ada hikmahnya yang aku sendiri tidak tau apa kah dia...tapi sebagai hambaNya aku yakin pasti ada ganjarannya jika tidak didunia..mungkin di akhirat kelak..insyaAllah....amin.

Semuga aku akan terus menjadi dewasa dan matang dengan segala yang terjadi. ia nya byk mengajar aku menjadi insan yang lebih yakin dan sabar...kerana aku tahu hanya kesabaran yang dapat mendidik diri kita menjadi lebih percaya pada diri dan juga kebesaran Allah...jika kita percaya dan yakin kepadaNya..InsayaAllah...kita lebih tenang dan tabah menghadapi dugaan demi dugaan yang datang...kerana selagi kita bernyawa..kita akan terus di uji dengan berbagai dugaan kerana Allah itu suka kepada hambaNya yang tabah dan sabar. Tetapi apakah aku akan terus menjadi insan yang kuat utk menghadapi apa yg bakal hadir didepan ku?..hanya Allah yang Maha Mengetahui segalannya....aku sebagai hambanya hanya mampu memohon dan berdoa semuga aku sentiasa kuat dan kuat...InsyaAllah...