CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...
There was an error in this gadget

Thursday, October 21, 2010

MAHAL NYA..WADUH...

Hari ni perut lapar lah sangat...sejak 2 menjak ni akak lalu je makan tak kira lah mlm ke siang...tak tau..mcm manalah nak kurus...

Kebetulan akak ternampak ada kedai makan baru akak..akak pun ajak lah sorang kawan makan kat sana...kedai boleh tahan..tapi lauk tak ada pilihan...akhirnya akak ambik lah ikan sadin gorang tak bercili,sayur kobis dan telur dadar dan teh o ais...masa makan tu akak ngan kawan bercerita lah kalau lah buka kedai makan mesti best juga...kawan akak kata akak masak sodap gak..hehe...memang teringin nak buka kedai makan tapi entah bila agaknya...kalau nak niaga ni tak boleh sorang2 kena ada pembantu..mana lah larat ssemuanya nak buat sorang...

Apa yg akak nak citer ni tentang harga makanan yg akak makan..bukan berkira pasal makan ni..tapi akak rasa melampau sgt...berpada2lah kan..mentang2 belanjawan baru2 ni byk manafaat tapi lebih pd org kerajaan je la...huhu...bila kira je..kawan akak kena rm7.oo dan akak pulak kena rm6.00...aduhhh...tapi akak senyap je lah..cuma kawan akak tya ikan berapa hengget seekor...? Dia jawab antara rm3.50 ke rm4.oo...rasanya ni lah kami pertama dan terakhir kami pegi kedai tu..ingat nak bagi sokongan sebab nak majukan org melayu..tapi hampeh...rasanya kalau kita niaganya niat nak bersedekah dan mencari rezeki insyaAllah ada je untung...lebih2 lagi kita dpt ramai pelanggan..ni tak..belum apa2 kira untung dulu...itu lah sifat yg ada pada kita....cubalah renung2kan...selamat beramal...


No comments:

Post a Comment