CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...

Monday, October 18, 2010

2010 hampir meninggalkan dgn berbagai peristiwa

Kini 2010 sepuluh hampir meninggalkan kita dengan berbagai peristiwa dan kenangan...sudah pasti sukar utk kita lupakan apa yang telah kita lalui sepanjang tahun ini....dari awal hingga ke hampir kepenghujung nya...ada saja peristiwa yang berlaku sama da suka atau pun duka...

Sebagai pelakon dipentas dunia ini..kita tidak terlepas dari ujian dan dugaan...rasanya 2010 ini terlalu byk dugaan yang terpaksa aku tempuhi...tetapi aku tidak pernah kesal walau seberat manapun dugaannya aku tetap redha kerana setiap apa yg berlaku ada hikmahnya yang aku sendiri tidak tau apa kah dia...tapi sebagai hambaNya aku yakin pasti ada ganjarannya jika tidak didunia..mungkin di akhirat kelak..insyaAllah....amin.

Semuga aku akan terus menjadi dewasa dan matang dengan segala yang terjadi. ia nya byk mengajar aku menjadi insan yang lebih yakin dan sabar...kerana aku tahu hanya kesabaran yang dapat mendidik diri kita menjadi lebih percaya pada diri dan juga kebesaran Allah...jika kita percaya dan yakin kepadaNya..InsayaAllah...kita lebih tenang dan tabah menghadapi dugaan demi dugaan yang datang...kerana selagi kita bernyawa..kita akan terus di uji dengan berbagai dugaan kerana Allah itu suka kepada hambaNya yang tabah dan sabar. Tetapi apakah aku akan terus menjadi insan yang kuat utk menghadapi apa yg bakal hadir didepan ku?..hanya Allah yang Maha Mengetahui segalannya....aku sebagai hambanya hanya mampu memohon dan berdoa semuga aku sentiasa kuat dan kuat...InsyaAllah...





1 comment:

  1. salam chik,

    Amin Ya Rabbal Alamin... yer kekuatan itu penting jangan jadi insan yg lemah. Kehidupan tetap diteruskan. Masih ramai lg insan yg menyayangimu.

    ReplyDelete