CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...
There was an error in this gadget

Thursday, December 27, 2012

assalamualaikum...
2012 dah hampir kepenghujungnya..terlalu byk kenangan manis suka dan duka...biarlah ianya terus berlalu meninggalkan kita semoga 2013 akan lebih membahagiakan bagi kita semua...

Wednesday, October 10, 2012

kenangan 2012

assalamualaikum..
dah lebih setengah tahun aku tidak mencatitkan apa2 diruangan ini mungkin kerana sudah ada FB jadi blog ni dh jadi tukun je..hehehe...apa2 pun alhamdulillah hari ini aku ingin mencatatkan pelbagai kenangan disepanjang 2012..ada yg sedih ada yg gembira...begitulah lumrah kehidupan.

Tahun ini anak telah menghadapi UPSR nya pada 11,12,13 Sept 2012...alhamdulillah..lepas lah sedikit tekanan pada aku dan anak...keputusan akan keluar pada November 2012 nanti..mudah2an dia akan mendapat 5A...semua ibu bapa dan anak mengharapkan yg terbaik.

Wednesday, April 18, 2012

akhirnya

alhamdulillah..akhirnya...

akhirnya...

alhamdulillah..akhirnya...dapat juga akak aktiv semula..apa kabar teman2...rindu pd blog ni..baru lah tercapai impian...akak terlupa paswordnye...huhu...harap lepas ni tk lupa lagi..maklumlah dh tua..hehehe...

Monday, January 3, 2011

tahun baru 2011

assalamualaikum..
selamat tahun baru pada semua yg kenal akak...semoga dgn kedatangan tahun baru akan lebih menceria kan membahagiakan kalian semua...
dah pasti 2010 meninggalkan byk kenangan manis dan pahit buat kita semua...biarlah ianya berlalu...kerana tahun baru akan menunggu kita dgn berbagai dugaan dan rintangan...

Thursday, October 21, 2010

MAHAL NYA..WADUH...

Hari ni perut lapar lah sangat...sejak 2 menjak ni akak lalu je makan tak kira lah mlm ke siang...tak tau..mcm manalah nak kurus...

Kebetulan akak ternampak ada kedai makan baru akak..akak pun ajak lah sorang kawan makan kat sana...kedai boleh tahan..tapi lauk tak ada pilihan...akhirnya akak ambik lah ikan sadin gorang tak bercili,sayur kobis dan telur dadar dan teh o ais...masa makan tu akak ngan kawan bercerita lah kalau lah buka kedai makan mesti best juga...kawan akak kata akak masak sodap gak..hehe...memang teringin nak buka kedai makan tapi entah bila agaknya...kalau nak niaga ni tak boleh sorang2 kena ada pembantu..mana lah larat ssemuanya nak buat sorang...

Apa yg akak nak citer ni tentang harga makanan yg akak makan..bukan berkira pasal makan ni..tapi akak rasa melampau sgt...berpada2lah kan..mentang2 belanjawan baru2 ni byk manafaat tapi lebih pd org kerajaan je la...huhu...bila kira je..kawan akak kena rm7.oo dan akak pulak kena rm6.00...aduhhh...tapi akak senyap je lah..cuma kawan akak tya ikan berapa hengget seekor...? Dia jawab antara rm3.50 ke rm4.oo...rasanya ni lah kami pertama dan terakhir kami pegi kedai tu..ingat nak bagi sokongan sebab nak majukan org melayu..tapi hampeh...rasanya kalau kita niaganya niat nak bersedekah dan mencari rezeki insyaAllah ada je untung...lebih2 lagi kita dpt ramai pelanggan..ni tak..belum apa2 kira untung dulu...itu lah sifat yg ada pada kita....cubalah renung2kan...selamat beramal...


Wednesday, October 20, 2010

apa erti sebuah pengorbanan

assalamualaikum...
Selalu kita dengar tentang pengorbanan...tidak kira lah samada pengorbanan ibu pada anak,anak pada mak,isteri pada suami...macam2 la lagi...apa2pun maknanya sama je...

Kalau nk dikira bab pengorbanan ni rasanya sejak akak tau lah...dah byk lah yang dikorbankan. Sampai dah tak larat lagi..tapi sampai sekarang ni pun masih lagi bekorban dan bekorban...cuma belum dikorbankan je lagi..hehehe...

Mungkin dah ditakdirkan dilahir kan kedunia ini utk bekorban demi kebahgiaan org lain...kebahgiaan sendiri tu tak tau lah no berapa...walau apa pun akak tak minta dibalas atau pun membanggakan diri cuma itulah kehidupan akak dari dulu hingga lah sekarang dan mungkin untuk selama nya...akak tetap redha dan semuga ianya akan menjadi satu kebahgiaan bagi akak didunia dan diakhirat kelak...jadi pada kawan2 yang dh byk bekorban tu jangan lah kesal kerana setiap inci pengorbanan atau apa saja yg kita lakukan sudah pasti akan mendapat kenikmatan disuatu hari kelak....selamat beramal...cayok2