CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...

Monday, June 21, 2010

bila lampu padam..huhu

assalamualaikum....
Pengalaman tidor dlm hutan dah banyak kali juga..tapi bermalam diendau rompin adalah kali ke 2...sebenarnya hutan ni masih byk pantang larangnye yang perlu kita ikuti..samada percaya atau tidak tapi itu lah realitinye...kita kena percaya bahawa mahkluk halus memang ujud...
Pada malam kedua di hutan tepat jam 3 pagi tiba generator berhenti....entah mengapa...maknanye kami semua bergelap...dlm kegelapan aku teringat kata2 seorang abg yg memang byk pengalaman dihutan tu...dia kata lampu tak boleh padam..kalau padam masa tu lah mahkluk halus ni datang...aku jadi seram juga...aku pun bingkas bangun utk mengejutkan suami ku yg tido di kemah sebelah belakang kemah ku...suasana memang sunyi sepi tak sapa yg sedar bahawa kami telah bergelap...dah beberapa kali aku cuba membangunkan suami ku tapi hampa kerana mereka semua tido mati...aku berselang seli mengejutkan suami bersama anak ku yg turut terbangun...dlm kegelapan aku mencari2 lampu kemah yang memang ada didalam kemah utk dipasang...aku meletak kan lampu diluar kemah ku...dan aku cuba utk tido..tapi aku masih tak sedap hati akhirnya aku keluar dari kemah utk mengejutkan suami ku dan rakan2 yang lain....akhirnya mereka bangun dan memeriksa jenerator....akhirnya berjaya dihidupkan semula....tapi tepat jam 4 pagi hal yg sama berulang lagi...aku memang tak lena pagi tu...kali ni mereka semua bingkas bangun...keadaan agak riuh juga pagi tu....tetapi kerana semua keletihan peristiwa tu berlalu begitu sahaja....
Dalam perjalanan pulang setibanye kami berhenti rehat di Tampin...kami mula bercerita peristiwa didalam hutan..satu persatu cerita keluar...menurut asri dia dengar aku memanggil pagi tu cuma dia tak nak bangun kerana sebelum lampu padam dia dengar sesuatu dan dia mencerita kan tiba2 badan nya terasa panas yg amat sgt..sehinggakan dia membuka baju...tapi mlm tu aku amat sejuk sekali...semua mengatakan mlm tu sejuk...ada seorang kakak tu pula mengatakan pada pagi tu asri tido berselimut dgn selimut warna merah sedangkan selimut asri bewarna hijau...bukan kakak tu aje yg mengatakan selimut asri merah salah seorang tenaga pengajar iaitu adik amir juga menyatakan cerita yg sama...kami semua tergelak besar dan dah sah pagi tu DIA tido dgn asri...kah..kah...kah...patutlah asri panas...mcm2 lagi la peristiwa yang kami alami tapi bagi ku semua tu biasa je...namanye dalam hutan..walau dah 2 kali pegi aku tak serik utk berkunjung lagi kesana...kerana ianya merupakan pengalaman yg cukup manis yang bukan semua org dapat....ianya amat bernilai...cayok2...

2 comments:

  1. Salam Kak,

    Kalau Sweetie lampu padam ker, Generator padam ker, terus jer mendiamkan diri dalam khemah tu, nak kuar kirim salahlah jawabnya..takut ma..

    Asri cuma rasa panas jer ker..tak der rasa orang membelai2 dia yer...eiiii..seram.

    ReplyDelete
  2. memang tak leh buat kawan sweetie ni..org berani pun boleh jadi takut...sebab dia penakuttt...kuang2...

    asri tak cite lak pasal tu..dia cuma rasa benda lalu dan lepas tu dia rasa panas...huhu...

    ReplyDelete