CAHAYA CINTA MAMA

CAHAYA CINTA MAMA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNKAN SEGALA DOSAKU DULU KINI DAN SELAMANYA
Beri lah hambaMu ini petunjuk kejalan Mu yang benar...

Friday, June 25, 2010

erti sebuah persahabatan

Bagai aur dengan tebing....itu lah pepatah melayu yang selalu kita dgr....nampak simple tapi dalam maknanye....begitu jugalah dgn sebuah persahabatan walaupun ada kalanye ditimpa badai dan masalah tapi akhirnya jika ada sifat our dgn tebing sudah pasti akan bertaut kembali....itulah erti persahabatan....
Pagi ni aku dikejutkan dengan berita bahawa temanku mendapat kemalangan..berderau darah ku bila mendapat panggilan darinye...waktu tu aku berada diklinik gigi kerana dari semalam aku sakit gigi...akhirnye gigi ku terpaksa dicabut juga...aduh..hilang lagi sebatang..huhu....
lepas je aku cabut gigi aku terus bergegas ke rumahnya...kesian dia masih dlm keadaan menggigil takut...mukanye pucat lesi...aku terus memeluknye dan meminta dia tenang dan mengatakan tak ada apa..yang penting dia selamat..hampir 30 minit aku dirumahnya..selepas berbincang ngan anak dan suaminya kami terus ke balai polis kajang membuat repot....lamalah pulak...tapi tak apalah..abg2 polis pun hensem2 gak..hehe...tapi keadaan gigi masih berdarah lagi...aduh...tapi ado den kesah...masa ni lah kita perlukan kawan bila kita ditimpa musibah...dengan kehadiran kawan atau sesiapa aje sedikit sebanyak meringankan tekanan pada diri kita...sebab tu aku setia menanti sehingga lapuran habis dibuat...walaupun aku agak pening2 lalat...(bygkan lah mcm mana lalat pening..haha)...mcm tu lah aku masa tu..tapi ADO DEN KESAHHHH....kalau den pengsan polis ado leh anta den masuk hospital...tak jauh pun...hehe...
hampir 2 jam gak kat balai...mula kat bawak lepas tu naik pulak tingkat 1..byk soalan rupanye...tulah org selalu ckp kalu kita byk soal...KAU NI BYK SOAL LA MCM POLIS PENCEN..NI LAH MAKSUD KATA2 TU...KAH2...tapi tak apalah sarjan tu pun hensem gak..jadi aku pandang je lah kat dia...baik orgnye...huhu...
akhirnye penantian berakhir gak...perutpun dh lapar giler..tak makan lagi....lepas minum akak pun terus kepejabat yang sunyi sepi mcm tak ado org..apo nak di kato..kalau boleh nak opis nak bising2 mcm dulu dulu...huhu...
NAK TYO KAWAN2...ADO GAJI KO KITO NI???...

3 comments:

  1. salam,

    Kawan menangis bersama tak ramai. tapi Sweetie respectla kat akak. Semangat setiakawan tu ada dalam diri. keep it up selamanya.

    Hehhe...sempat lagi ko jeling-jeling abg Polis tu..amboi.

    Bab gaji, ni yang sedih ni kak Oii. dok tunggu macam buah yang tak gugur....tunggu jer la...

    ReplyDelete
  2. salam acik,

    bagus kwn ramai ni sbnrnyer tp tgk2lah gakkan x semuanye baik. Kdg2 kita cuba buat baik, senyum2 selalu tp org ttp kutuk blkg kita abis camno...

    sbb tu den tak ramai kwn, klu susah tanggung la sndiri nmpaknyerrr.

    Tang gaji lak, den x tau la ado ko tak, kalu tak do.... sedih banyaklah nampak errr.

    ReplyDelete
  3. dlm dunia ni kawan2 tu la yg paling hampir selain family..tapi kdg2 kita lebih rapat ngan kawan2...boleh kongsi mcm2..tul tak..

    ReplyDelete